lördag 1 juni 2019

Promenadloppis


Japp, då har vi varit på loppis igen. Lite samma koncept som förra helgens megaloppis men i mycket mindre skala. Och mer lokalt för oss. Vi har vandrat runt hela förmiddagen i våra kvarter på Bräcke promenadloppis. Vi bor inte i Bräcke men väldigt nära och jag förstod det som att detta event har funnits i några år redan, men för oss var det första gången. I ett villaområde på Hisingen har de boende bjudit in till loppis i sina trädgårdar och det var väldigt lätt att strosa runt i över några timmar. Vädret var inge vidare och det var inte i närheten lika många varken besökare eller försäljare som i Majorna men det var i och för sig ingen nackdel. Man kunde ta det i sin takt och hade även möjlighet att se allt.


Jodå, vi fyndade denna gången med. Inget klädrelaterat men ett spel jag varit sugen på i flera år, ett par leksaker till hunden (ja, jag har nog lite hoardertendenser) och ett par grytor fick det bli. Det gick på totalt 70 spänn och jag är supernöjd. Vi behövde en eller ett par fler grytor till köket upptäckte vi vid förra helgens matlagning och 10 spänn styck var de väl värda!

Finns det flera sådana här event i vårt avlånga land tro? Det är ju ändå ett lysande koncept va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...