lördag 22 juni 2019

Dagens hållbara (midsommar)outfit #2


Eller gårdagens egentligen. Jag tänker inte linda in min midsommar i nåt skimmer i gröngräset, vädret var ju kass som alltid på midsommar, utan bjuder på min röriga hall.

I podden Sustainable fashionistas får man konstaterat för sig att svart på midsommar är "nej för i helvete!". Jag blir ju så klart motvalls då och klär mig i svart. Jag hade egentligen tänkt en helsvart klänning jag köpt av en kompis men jag kände att det klassiska midsommarvädret inte riktigt gick ihop med spagettiband. Så det blev den här istället som jag köpte av min kompis på tjockisloppisen vi arrangerade i mars. Den är inget speciellt, en klänning från H&M bara i "normal" storlek men oversize så den passar fint på mig. Den var sketalång bara så jag klippte av ca 15 cm och fållade med min Husqvarna. Man kan sy det mesta med en vanlig hushållsmaskin, man behöver inget fancy för det. Bra blev det i alla fall. Och den är delvis svart. Bältet, som för övrigt också är svart, kommer från second hand. Midsommarstass för 70 spänn. Inte illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...