onsdag 5 juni 2019

Klädräddaraktivist


Jag fick faktiskt lite kritik efter mitt senaste inlägg där jag berättade om hur jag räddat fullt brukbara, och även en del helt nya, kläder ur containern utanför vår dörr. Eller, "tips" hette det visst. Jag fick höra saker som att "det är obehagligt att inte veta vart det man slängt tagit vägen", "då tänker jag inte slänga i containern för brännbart där jag bor igen" och "jag vill inte att någon skadar sig på mina sopor". Ok. Jag förstår helt ärligt inte vad att jag räddat kläder ur min container här hemma har med andra containrar i landet att göra. Och alla som hoppar ner i en container är väl ändå medveten om att man kan skada sig eller?! Jag var kanske inte tillräckligt tydlig med att det inte hoppas in i några containers här? Jag är kort och tjock. Och feg. Så nej, jag kommer inte skada mig. Jag trodde dessutom att alla människor visste att folk hoppar ner i containers men ändå lite kul att man kan bidra med ny information! Jag blev till och med kallad för klädräddaraktivist! Trevligt epitet tycker jag! Jag tänker bära det med äran. Jag skäms fortfarande inte. Och tänker inte börja göra det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...