fredag 5 februari 2021

Personal clothing dealer


Härom dagen fick jag hemleverans. Hemleverans av kläder. Visst, det får man väl ibland när det kommer paket och så men den här gången kom det en bil och lämnade över två säckar och en påse. En kompis hade rensat ut sin garderob och skulle kommersa iväg lite på nätet när jag fick förtur att välja det jag ville och och köpa för ett förmånligt pris. Jag valde ut några finfina plagg där jag faktiskt spanat lite löst efter ett par av dem. Jackpot!


Jag är lite lätt förtjust i Monkis viscoseplagg och lyckades knipa dessa tre godingar för totalt 400 spänn! Som hittat! Men spoiler alert: jag får återkomma i dagarna till att jag fått vatten på min kvarn vad gäller Monki. Sedan fick jag även förbarma mig över innehållet i säckarna som ändå skulle skänkas och ta det jag ville ha vilket kändes jäkligt lyxigt! Som att få sorteringen i en second handbutik hem till mig själv! Jag hittade bl.a. ett par träningstights (jag tränar inte men tänker att de ska funka att gå i skogen med också), en t-shirt och ett par klänningar jag ska testköra lite. Det är det som är så jäkla bra med klädbytardagar och när man får kläder från folk att man kan ta grejer man är osäker på och testa ett tag för att komma fram till om de är ens grej eller inte. Om inte skänks de bara vidare då istället. Jag hittade även ett par plagg för modifiering vilket både är kul, kreativt och utvecklande. Win win win helt enkelt!


Så måste jag bara visa den här magiska klänningen med! Den är från Zizzi som är ett märke med lite större storlekar och om jag har förstått det rätt en det basicmodell som de har haft ett tag. Och den är helt magisk! Vilken färg, vilken modell, vilken passform! Modellen är helt min stil och den är i vävd lite krinklad bomull som jag gillar. Synd bara att den är made in Bangladesh och just det, i konventionell bomull ja. Men jag har i alla fall inte köpt den nyproducerad utan nu köpt den av en kompis som ändå skulle deala den vidare. Det bättre valet. Och den här kommer jag använda mycket! I övrigt har jag på mig en mössa köpt på Myrorna Järntorget, kofta, strumpor och halstub som jag stickat själv, vantar som jag haft sedan 2011 och lagat samt mina vinterkängor som är superfyndet från Smyrna second hand

Jag har för övrigt köpt flera plagg från samma person tidigare, både direkt och på tjockisloppis. Det är skitbra med kompisar som man vet har lite samma stil och lite samma storlek. En personal clothing dealer helt enkelt. Avlagt som hon inte vill ha, vill jag ha. Och en liten bonus: fördelen med att vara kort är att man kan ta över plagg som blivit för korta för andra. Det är ju inte direkt en okänd företeelse att kläder krymper på längden i tvätten. Då kan jag glida in och ta över. Det är väldigt sällan plagg är för korta för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...