lördag 11 januari 2020

Tjockisloppis på gång


Jag kan meddela att om tre veckor är det dags för tjockisloppis igen. En mycket trevlig tillställning som tar fram mina sämsta shopoholicsidor. För sex år sedan när jag var på min första (jag har varit på tre) köpte jag i och för sig bara åtta grejer. Flera av de plaggen har blivit riktiga favoriter som jag använt hur många gånger som helst. I våras var jag arrangör till loppisen som resulterade i 24 inköpta plagg. Oops...

Men nog om det, lördag 1 februari arrangerar jag och min kompis Anna tjockisloppis igen, eller plus size-loppis som vi kallar det lite mer politiskt korrekt på Sally bazar studio, Ånäsvägen 9 i Göteborg. Det kommer vara flera olika säljare och om man, som jag, drar kläder med lite större volym tyg i finns det stora fyndchanser! Kl 11-16 har vi öppet och alla är välkomna, tjock eller ej, att komma och hänga med oss, äta snask och shoppa kläder. Om man är riktigt sugen kan det hända att man får ett glas vin. Om man har några frågor, eller kanske till och med att sugen på att sälja, är det bara att höra av sig här eller i eventet. Jag hoppas vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...