tisdag 1 oktober 2019

Loppistips #7: Kvillehyllan


Här kommer en till loppispärla, dvs Kvillehyllan! Kvillehyllan ligger som man kan ana i Kville, närmare bestämt vid Kvilletorget 16. Kvillehyllan slog upp för tre år sedan och har samma koncept som Hyllis som jag tipsade om för ett tag sedan. Kvillehyllan har öppet ons-tors 11-17 och lör-sön 11-15. En hylla kostar 260 kr för en vecka och det tillkommer 20% kommission.


Kvillehyllan är särskilt nischade på vintage men det går även att sälja nyare prylar eller sådant man skapat själv av retromaterial t.ex. Och om går igång på detta kan man faktiskt köpa Kvillehyllan. För ett tag sedan gick Melisa, som har Kvillehyllan, ut med att butiken är till salu. Och om ingen köper butiken kommer den lägga ner. Det får ju inte ske! Vad jag vet har i alla fall ingen köpt den än så passa på om du drömmer om en egen vintagebutik! Dessutom med ett bra koncept.


Och vi kan verkligen snacka vintage heaven! Kolla det här drömmiga! Hittills har jag inte slagit till på något plagg, vintage finns ju sällan i min storlek, men lite prylar har det blivit. Och längst fram i disken finns det ofta lite smycken och krimskrams som små designers och hantverkare gjort till överkomliga priser. Passa på att besöka butiken innan den lägger ner, eller helst: köp den! Och fortsätt vara hundvänliga tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...