söndag 29 september 2019

Opinion live

Hållbart mode och slowfashion fårinte mycket utrymme under prime time på tv direkt. Stacey Dooley som gick härom månaden var lite undantaget. Men i torsdags fick vi ändå en liten liten glimt i Opinion live kl 22 på ettan. Då var nämligen Johanna Nilsson, aka Slow fashion i blogg-, podd- och bokform, med.


Avsnittet handlade väl egentligen om Greta Thunbergs tal i FN att göra och hela klimatdebatten runt omkring. Med var bl.a. Göran Greider och Bosse Bildoktorn. Johanna Nilsson var där i egenskap av någon som jobbar konkret och aktivt för klimatet i och med Slow fashion. Hon gjorde ypperligt ifrån sig och påpekade att vi behöver jobba på alla fronter, även individnivå. Slagfärdiga och vettiga svar gav hon. Bra jobbat!

Klicka här för att se programmet och Johanna dyker upp ungefär 21 minuter in i programmet. Klippet ligger kvar till 7 juli 2020 så du har gott om tid på dig att se det. En bonus i programmet är även Bosse Bildoktorn. Jag visste inte att han var så vettig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...