lördag 18 maj 2019

Dagens hållbara outfit #1


Rent tekniskt är det inte dagens outfit, utan torsdagens, men det är ju skit samma. Jag tar inte selfies. Outfitbilder är kul - men andras. Jag är inte alls fotogenisk faktiskt. Ska jag vara ärlig håller jag faktiskt in magen på bilden. Fånigt jag vet, men sant. Men i vart fall, i torsdags kände jag för att visa min outfit i gruppen Circular fashion challenge på facebook. Och ibland bjuder jag faktiskt på en spegelselfie. Just i det sammanhanget. Jag är ocentrerad eftersom jag misstänkte att mina kollegor i bakgrunden inte ville vara med på bilden. Jag gillar dock ocentrerade bilder och bilder som är ur fokus. Jag lade även upp bilden på instagram och taggade med #dagensoutfit, kors i taket. Jag ändrade sedan till #dagenshållbaraoutfit som sig bör. Inte en så välanvänd hashtag, men jag tänkte att det borde väl kunna ändra på sig eller? Vem är med mig?

Outfiten är dock hållbar i dubbel bemärkelse. Det är nämligen så att tre av plaggen är dubbel-second hand. Jeggingsen har jag fått av en vän som jag är nästan helt hundra på har köpt dem second hand. Tunikan/klänningen köpte jag på tjockisloppisen jag arrangerade för ett par månader sedan och Elin som jag köpte den av hade faktiskt köpt den vid ett tidigare tillfälle av Anna. Och palestinasjalen som jag skrev om för några dagar sedan har ju också haft två ägare innan. Hållbart så det förslår! Koftan är dessutom minst tio år gammal. Det kan jag avgöra genom att det är ca så länge sedan jag hade storlek medium. Jag har dessutom lagat ett hål i den idag eftersom jag fastnade i en svarv igår. Sådant som händer liksom. Skorna är inte second hand men väl ett garderobsfynd. Hade nästan glömt bort dem. Att köpa kläder och skor som man knappt använder och glömmer bort är inget jag rekommenderar dock!

Så, det kan nog bli en och annan outfit någon dag, men inget att vänja sig vid dock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...