lördag 13 juli 2019

Klädhack #3 - använd nattkläder på dagen

Så, här kommer ett till klädhack från mig. Jag hävdar alltid att man får ha kläder i vilken storlek man vill eftersom man bestämmer själv hur kläderna ska sitta. Jag hävdar också att man får ha sina kläder hur man vill också. Häromveckan bloggade jag om att ha tubklänning som kjol t.ex, och som svar på det fick jag berättat om en som har kjol som tubtopp/klänning istället. Gillar man det är ju det lysande. Det är ju toppen när ett plagg kan ha flera användningsområden. Då tänker jag att de används mer.


Och vem har sagt att man inte får använda nattlinne som klänning dagtid egentligen? Säkert någon men det skiter väl jag i. Jag hittade den här fräsiga klänningen på Emmaus (ja, det hette fortfarande så då med) för 40 spänn i vintras. Det visade sig vara ett nattlinne - kul! Tänkte jag. Jag tycker ofta att nattlinnen och pyjamasar har roligare mönster än "vanliga" kläder. Jag hade det på mig på jobbet i våras när vi hade tema "happy" en dag. Jag blir i alla fall glad av det. Och det är i jäkligt mjuk och skön bomull. Det är ofta det i nattkläder och ofta rätt bra kvalitet med så det inte går sönder efter två tvättar. Nattkläder är väl tänkt att de ska hålla ett tag tänker jag.


Och jag är inte ensam om att ha nattkläder på dagen. Här har min vän och kollega ett nattlinne från 40-50-talet samt pyjamas och barnnattlinne som hon sytt om till toppar. Vem skulle reagera på att det egentligen är nattkläder? Och gör de det är det helt fine. Man får ju som sagt ha kläder som man vill.

2 kommentarer:

  1. Helt rätt, jag har ofta bra nattlinnen istället för klänningar, och klänningar istället för toppar och tshirts. När man är lång blir en klänning en snygg topp:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skitsmart. Inte något hack jag brukar ägna mig åt direkt med min korta överkropp dock 😉 Vet dock en annan bloggare som brukar ha för korta klänningar som topp instoppat i kjol eller över byxor.

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...