onsdag 17 juli 2019

90-konto


Något som är värt att reda ut när det gäller insamlingar är vad 90-konto innebär. 90-konto alltså ett sjusiffrigt plusgirokonto som börjar på 90. För att en insamlingsorganisation ska godkännas av svensk insamlingskontroll och få 90-konto måste de uppfylla höga krav som ställs. Det är som svensk insamlingskontroll själva skriver på sin hemsida - det är kvalitetsstämpel för insamlingsorganisationer. Faktum är att den högra boxen på bilden, den från Barnens framtid, ska vara rätt safe. De har både 90-konto och sin årsredovisning på hemsidan. Verkar helt ok tycker jag. Det är en Göteborgsorganisation där överskottet går till utsatta barn. Borde vara helt ok som sagt. Även om jag tycker att boxen ser lite skum ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...