onsdag 30 januari 2013

Jag gillar: #30 Krokning


Krokning är grejer det! För er som inte vet vad det är så kan jag enkelt förklara det som en blandning av stickning och virkning. Man har en sticka med en krok i ena änden eller en lång virknål, vad man nu vill kalla det. Man kan tro att krokning varken är lika roligt, tätt, elastiskt, fint eller enkelt som stickning eller virkning men det skulle jag vilja påstå att det är. Det finns olika varianter av krokning så det finns säkerligen en struktur som passar dina behov. Kan du inte redan kroka och är sugen på att prova kan jag rekommendera dig att gå in på Slöjdmagasinets enkla beskrivning och lära dig. Kan du redan kroka och vill ha lite inspiration kan jag rekommendera Ullcentrums blogg. Kan du redan kroka och vill lära dig en ny teknik kan du även hitta en hel del där också. Skulle du vilja prova på den roliga tekniken näverkrokning som jag krokar i min filt kan jag rekommendera den här youtube-serien. Så ut och kroka med er nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...