söndag 20 januari 2013

Jag gillar: #20 Stickgraffiti


I senaste Stickpodden pratade de om stickgraffiti. Det var väldigt inspirerande. Jag gillar stickgraffiti. Så länge de inte blir farligt och stör trafiken eller förstör kulturföremål. Men det gör det väldigt sällan. Fula bänkar, räcken och stolpar blir ju bara finare av lite garn i alla möjliga färger. På bilden ses mitt favoritgraffiti. En dag när jag passerade Stadsbiblioteket här i Göteborg hade Karin Boye fått en tröja. Och den var så fin! Hennes armar är gjutna mot kroppen men konstnären/mjukvandalen/stickaren/ hade ändå lyckats få till tröjan så att det ser ut som riktiga ärmar. Så fin! Jag fotade tyvärr inte den, men det gjorde andra som tur var. Jag lyckades hitta mer än en bild av Karin i den fina tröjan på nätet. Och hur kan man bli annat än glad av sådant här? Jag har sett väldigt lite stickgraffiti här i Göteborg. Karin har ibland haft lite kläder på sig, men annars kan jag inte komma på något. Jag har nog sett väldigt lite stickgraffiti live över huvud taget. Jag har sett ett instickat räcke i Kinna, men det är allt jag kan komma på. Men någon stickgraffiti borde det väl finnas/ha funnits här i Göteborg? Någon som vet något? Stickgraffiti är inte heller något jag ägnat mig åt själv. Förrän nu. Mer säger jag inte :)

Vill man inspireras av stickgraffiti kan jag tipsa om Stickpoddens/Stickklubbens blogg och specifikt det här inlägget där de länkar till flera inspirerande sidor om stickgraffiti.

2 kommentarer:

  1. Stickgrafitti är roligt, men inget som jag gör ofta, känns som för slöseri på sticktid för det mesta tyvärr...

    Där jag bor finns det en instickad lyktstolpe med texten solidatirtet på som nu fått sitta i över två års tid! :D Blir glad varenda gång jag ser den ^^

    Grafittidrömmen i Göteborg vore ett par kallingar, eller kanske mankini, till herr Poseidon... <3

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande! Ta kort! Ja en mankini till Poseidon hade suttit fint!

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...