torsdag 24 januari 2013

Jag gillar: #24 Clas Ohlson


Clas Ohlson är en trevlig butik. Jag gillar den. Och nu när jag har börjat på slöjden igen blir det lätt så att man hänger där en del. Man har grejer som behövs inhandlas och då är ofta Clas Ohlson stället man skall gå till. Idag passade jag på att köpa ett set bokstavs- och sifferstansar. Jag behöver dem till ett framtida projekt i skolan så jag passade på att inhandla dem nu när jag fortfarande har lite julklappspengar kvar. Och här kommer storheten med Clas Ohlson: de kostade 159 kr. Det kanske man inte hoppar i taket för direkt, de kostar ju ändå bara 149 kr på Slöjddetaljer. Men nu är det nämligen så att hos Slöjddetaljer kostar bara bokstavsstansarna 149 kr, och ska man ha siffror till kostar de 59. 149+59 blir 208 kr. Då är alltså 159 kr billigare.

Jag hade kunnat skriva ett inlägg om att jag gillar smide idag och det gör jag, men jag känner inte för det. Vi har haft smide idag i slöjden, men jäklar vad svårt det var, och fult blev det också. Och så blev det egentligen inget riktigt. Så jag känner mig inte riktigt redo att blogga om smide ännu. Jag behöver nog mer erfarenhet där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...