onsdag 23 januari 2013

Jag gillar: #23 Ravelry


Jag älskar Ravelry! Det är världens bästa community för garnnördar. Jag har flera vänner och bekanta som jag fått till att skaffa ett ravelrykonto som sedan inte alls använt det och det förstår jag inte riktigt. För det är alldeles lysande! Det finns fina mönster en masse att sticka, virka eller kroka där ute som antingen bara är att ladda hem eller så får man betala en slant för dem. Man kan surfa in på olika garner, och inspireras av vad andra gjort med de där ångestnystanen man har hemma t.ex. Man kan dregla över fantastiska projekt som andra gjort och inspireras av allt fint som finns att se i olika grupper exempelvis. Och så finns det både forumfunktion och chatfunktion i olika grupper. Stickpodden har exempelvis en egen ravelrygrupp, och det är ju där den nya stickklubben jag var och träffade i förra veckan skapades. Så fega inte nu, har du inte redan ett konto på Ravelry finns all anledning att skaffa det. Har du däremot redan ett konto du sällan eller aldrig använder så loggar du in nu och surfar runt och kikar lite. Hälsa på mig till exempel. Canonball heter jag. Och känner du att du behöver en nybörjarkurs i Ravelry och lite mer peppning innan du sätter igång så finns ju det med. Stickpodden har pratat om Ravelry i ett avsnitt. Det hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...