söndag 6 januari 2013

Jag gillar: #6 Att ta garnet utifrån nystanet


Ja, jag vet att många ser fördelar med att ta garnet inifrån nystanet. Jag köper alla dessa fördelar om att nystanet ligger still och att det inte blir lika skitigt om man bara har en sida utåt hela tiden. Men jag gillar att ta garnet utifrån. Dels har man bättre koll på hur garnet ser ut och beter sig om det är självrandande exempelvis, och dels så är det mycket lättare att ta det utifrån. Garnnystanet spyr ur sig hela inälvorna i stort sett varje gång jag försöker ta det inifrån och det är irriterande och ger merjobb att försöka reda ut det. Och jag tycker faktiskt det är läskigt när garnnystanet är sladdrigt och helt tomt på innanmätet. De liksom saknas något i det. Och jag stör mig inte heller på att nystanet rullar omkring. Jag har dessutom fått en antik mandala i luffarslöjd av min pappa som kan råda bot på det om man irriterar sig. Runda nystan som man i regel hade förr är dessutom svåra att ta inifrån och det var med sådana nystan jag började handarbeta så det tas utifrån av bara farten. En lärare jag hade på slöjden sa till en kurskamrat till mig att man "alltid" ska ta garnet inifrån därför att "så gör man bara", och får jag höra sånt blir jag motvalls! Jag gillar att ta garnet utifrån och tänker fortsätta göra det, vilka fördelar det än finns att ta det inifrån. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...