lördag 19 januari 2013

Jag gillar: #19 Knit & Purl


Idag har jag och Linda varit på garnsafari. Vi gör sådant ibland. Idag var det Göteborg som safariserades och vi startade på favoriten Hisingens hemslöjd. Strikk, Broderi & Garn och Tummelisa besöktes även och ett antal nystan inköptes innan vi hamnade på Knit & Purl på Bondegatan vid Olskrokstorget. Vilket besök det blev då! I måndags öppnade Susanne upp efter att ha tagit över efter 2Knit. 2Knit har jag besökt ett par gånger men det var ingen favoritaffär. Jag gick liksom inte igång där tidigare. Fina garner, men inget särskilt. Och jag blev inte heller kär i personalen direkt, så skulle jag köpa garn vid Olskrokstorget gick jag hellre till Tummelisa. Men nu kan jag säga att i framtiden blir det garanterat både Tummelisa och Knit & Purl! Vilken härlig människa som har tagit över den butiken! Jättehärlig föreståndare, bra priser, härlig atmosfär, mysig inredning, bra utbud! Bl.a. kunde man köpa Stephen Wests böcker, det fanns Manos Silk Blend, jag köpte döfina Opalgarner till finfint öppningspris... Härligt härligt. Hon sålde ut sitt Drops-sortiment med så jag fyndade Drops Delight för 25 kr nystanet. Och ett stort KnitPro-sortiment. Bara härliga saker. Jag har ödmjukt lånat bilden från Knit & Purls facebooksida så att ni kan få se hur det ser ut inne i butiken.

6 kommentarer:

  1. Hade de Alaska? Om de sålde ut på Drops menar jag?

    SvaraRadera
  2. Manos silk blend... samlar... ngn gång i livet KAN man kanske få till en större sak? ;)
    Drop-utsäljning... åååååh, ville man ju ha... Aldrig testat drops lace - DET vill jag ha till en go'sig sjal.......
    Må så grankott..
    Bim HD

    SvaraRadera
  3. Asch. Nåväl, hoppas på Deisy - jag vill sticka en av Carolines pentagrammössor.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt med en uppdatering där, tyckte alltid att det var så tradigt bemötande på 2knit så jag slutade gå dit men nu låter det som om man behöver dit igen mao :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var härligt! En garnaffär väl värd ett besök!

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...