torsdag 31 januari 2013

Jag gillar: #31 Estland


Faktum är att jag ääälskar Estland! Jag har faktiskt drömt lite om att flytta dit. Det är svårt att förklara varför jag älskar Estland så mycket, det bör liksom upplevas själv. Men jag ska försöka. Ester är framför allt väldigt trevliga, generösa och gästvänliga. Landet är väldigt vackert och har en spännande historia. Maten är god och de har en fantastisk hantverkskultur! Det var en väldigt enkel beskrivning av varför Estland är så bra! Och de har världens finaste huvudstad.

Jag har varit i Estland två gånger och nu senaste hösten 2011 som en del av slöjdlärarprogrammet. Jag fick se så enormt mycket fint hantverk då och uppleva så mycket som jag aldrig kommer får chansen till igen. Vi var då bara i Tallinn. Jag var även i Estland hösten 2000 och då fick jag se lite mer av Estland, bl.a. Rapla och Tartu. Jag känner att det snart är dags för en Estlandstur till om jag ska bli nöjd. Det känns inte som att jag kan beskriva Estlands storhet så här i ett blogginlägg så jag vill istället rekommendera alla att åka dit och uppleva det själv! Och har man inte möjlighet till det kan jag tipsa er om att sätta er in i den estniska broderikonsten eller stickningen. Det är fina grejer det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...