söndag 13 januari 2013

Jag gillar: #13 Stickade disktrasor


Jag gillar att sticka mina egna disktrasor. Egenstickade disktrasor är mycket bättre än köpedisktrasor. Wettextrasor tar jag dessutom inte i med händerna. De är äckliga. Jag har haft wettexfobi sedan barndomen. Men om jag stickar disktrasor själv av lin, bomull eller bambu använder jag dem gärna. De har aldrig luktat sådär wettextrasigt och gör jobbet perfekt! Jag stickar dem i olika strukturmönster som jag passar på att prova. Så blir det ju fortbildning med. Man kan ju givetvis virka eller kroka disktrasor med men det har jag inte provat ännu. Det får nog bli nästa steg i disktraseprocessen. Jag har även stickat en del till försäljning. Hittills har jag sålt två. Det är ingen storsäljare direkt. Förstår inte riktigt det. Det är ju lysande med stickade disktrasor! Det är både mer ekonomiskt och miljövänligt då man kan tvätta dem i 60 grader eller koka med lite diskmedel. Man kan använda dem hur många gånger som helst helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...