onsdag 2 januari 2013

Jag gillar: #1 Stickpodden

Jag tänkte jag skulle blogga lite mer. Jag tänkte jag skulle se om jag kan skriva ett inlägg om dagen nu i januari. Nu har jag ju redan missat en dag eftersom jag inte orkade starta datorn igår, men det kan jag ta igen idag. Så idag blir det två inlägg! Jag tänkte jag kunde lista 31 saker jag gillar. Det är ingen rangordning eller så, utan det blir det jag gillar för dagen. Och idag gillar jag...


Stickpodden! Stickpodden är Sveriges första podcast om stickning! Jag stötte på det på Online stickcafé när det länkades till de första avsnitten. Jag var inte särskilt bekant med fenomenet podcasts och brydde mig inte särskilt mycket om det. Men så fick de massa lovord och jag bestämde mig för att lyssna. Och ska jag vara ärlig så var jag lite skeptisk till en början. Jag tilltalades inte särskilt av formen och jag tyckte liksom inte att det var något speciellt. Men så fortsatte jag lyssna och nu diggar jag det! Karin och Elin är det som ligger bakom det hela, och nu känns det som att jag känner dem lite. Karin och jag har iofs gått på samma skola (jag gick året under henne) så henne känner jag ju nästan ;) Men det är trevligt att lyssna på sånt som har med handarbete och garn att göra och det är alltid något jag brister ut i gapflabb åt. Man får massor med tips och idéer och dessa två tjejer bjuder verkligen på sig själva och är väldigt personliga. Ett sänds ett avsnitt i veckan, och i och med att jag börjat lyssna på denna podd har jag förstått grejen med podcasts. Jag har lyssnat lite på engelskspråkiga stickpodcasts men har än så länge inte fastnat för någon. De jag testat att lyssna på är amerikanska, och jag ska erkänna att jag har svårt för den dialekten så jag har haft svårt att lyssna igenom ett helt avsnitt. Får försöka hitta någon brittisk podcast istället. Men har någon något tips på en bra podcast om stickning får man gärna hojta till!

Vill man lyssna på Stickpodden kan man antingen gå in på deras blogg: http://stickklubben.blogspot.se/ eller podsidan: http://stickpodden.libsyn.com/ eller ladda ner en podcastapp till sin smartphone och lägga till Stickpoddens kanal.

2 kommentarer:

  1. Åh tack för du gillar oss och podden! Vad glad jag blir! Jag håller med om att det kan ta lite tid att vänja sig vid en podd. Liksom rösterna, personligheterna eller tempot... Det finns mycket som kan stöta lite. Men sen när man lärt sig tugget, åh båvad man gillar det då. :) Jag var likadan med Alex & Sigges podd. I början klarade jag inte av Sigges röst. Nu älskar jag den. :D

    Kram på dig

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...