söndag 27 januari 2013

Jag gillar: #27 Att jag kan handarbeta på jobbet


Jag har ett jobb som inte är drömyrket direkt. Men jag har inget CSN och då måste man jobba. Jag har ett jobb där jag sitter i telefon och det kan ibland vara ganska lugnt och då passar det utmärkt att sitta och handarbeta mellan samtalen. Vi får dessutom inte slentriansurfa och det här med att sitta och stirra rakt framför sig fungerar inte för mig. Alltså handarbetar jag. Perfekt att handarbeta! Jag har broderat, krokat, stickat, virkat, smygmaskvirkat och nålbundit på jobbet. De senaste två dagarna har jag haft med min filt och krokat på så jag har hunnit en del. Den blir större och större men varven är långa nu så det märks inte så tydligt att den faktiskt blir större. Men jag har i alla fall bestämt att det ska bli ett överkast till en dubbelsäng. Lika bra när man ändå håller på. Jag stickar strumpor för fulla muggar (lider inte direkt av det) för att få restgarn, men jag har även fått en hel del av flera snälla personer. Så tack så mycket! Jag älskar den grälla mångfalden i den här filten! Jag har dessutom upptäckt att entrelackrokning även kallas näverkrokning. Och jag gillar ju att använda svenska uttryck så jag kommer kalla det för det hädanefter har jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...