torsdag 17 januari 2013

Jag gillar: #17 Stickcafé


Idag har jag faktiskt varit på mitt livs första "riktiga" stickcafé. Jag har stickat på café innan med vänner, men inte så här organiserat så att säga. Vi var tre stycken som fått kontakt via Stickpoddens Ravelrygrupp och träffades för första gången idag. Det var trevligt! Och god kladdkaka åt jag också. Men jag hade aldrig varit på stället vi var på så jag hade inte koll på att det fanns flera så rum. Så jag hittade bara ett, men när jag suttit där och ugglat för mig själv en stund och kladdkakan var uppäten och teet började ta slut anade jag oråd. Så då gick jag på upptäcktsfärd i caféet och då hittade jag två stickande damer där. Lite fånigt och pinsamt var det, men det slutade ju bra i alla fall. Så tanken är att det ska bli fler gånger för det var trevligt!

2 kommentarer:

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...