torsdag 10 januari 2013

Jag gillar: #10 Att handarbeta på möten och föreläsningar


När jag sitter på möten, föreläsningar och seminarier måste jag göra pyssla med något för att inte somna. Det kan vara intressant, men jag klarar inte att bara lyssna. När jag läste arkeologi antecknade jag febrilt eftersom allt var så intressant och viktigt. Numera handarbetar jag helst. Idag har vi haft lagt upp våra uppsatser och fått lyssna på opponeringar av andra uppsatser som vi inte läst. Då passade en stickning bra för att hålla fokus. Jag stickar just nu ett par strumpor i avbruten mosstickning i mina fina kolfiberstickor. Och de är bra. Garnet jag stickar i är Nettos strumpgarn som jag köpte i förra veckan och strumpgarnet Lane Cervinia som jag köpte i Frederikshamn i år. Det sistnämnda är hur härligt som helst! Måste köpa mer nästa gång vi åker till Frederikshamn. Nettogarnet är ganska mycket tunnare än Danmarksgarnet, men det funkar ändå. Avbruten mosstickning är också trevligt så det blir nog flera sådana. Och jag tänker inte skämmas för att jag stickar på möten och föreläsningar. Jag menar att det måste ju vara ännu mer oartigt att jag somnar än att jag sitter och stickar eller nålbinder. Stickpodden diskuterade i sitt första avsnitt huruvida det är ok att sticka på möten och föreläsningar och kommer fram till att det är ok i vissa fall, men mindre passande i andra. Men för min del är det alltid ok! Någon där emot?

3 kommentarer:

  1. Skönt att du tycker det alltid ok!
    Det stärker mig, för jag kan ibland känna mig tveksam, men stickar ändå. I smyg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte för att mina åsikter är lag, men om någon kritiserar dig kan du ju alltid åberopa min åsikt ;)

      Radera
  2. Tack det ska jag göra! :-D
    Vi hoppas det blir Stickkalas i Vrigstad fler gånger, så vi kanske får ses vid annat tillfälle :-)

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...