måndag 14 januari 2013

Jag gillar: #14 Klädbytardagar


Jag har nyss varit på klädbytardag. Det är så jäkla najs! Man har ju alltid massa kläder man inte har användning för som man kan bli av med. Så kan man få nya kläder med! Jag är, som jag sagt tidigare (börjar kanske bli lite tjatigt nu) väldigt fattig just nu. Då har man verkligen inte råd att köpa nya kläder. Jag är dessutom för tjock för det mesta i min garderob just nu. Då kan man gå på klädbytardag och få nya kläder istället. Det har jag gjort. Senast fick jag tag på de här skorna. De är egentligen lite för stora. De är i storlek 38 och jag har 35-36. Men de är nog småa 38:or tror jag för de är inte så farligt för stora. Och så passar det ju bra att ha lite mer skrymmande stickade strumpor i dem. Så här jag har jag mina färdiga strumpor i avbruten mosstickning. Har man egenstickade strumpor i fina färger ska man visa upp dem ordentligt tycker jag. Någon där emot? Jag funderar förresten på att sticka egna skosnören till i så kallad i-snodd. Kan vi få till en liten omröstning tro? Är det bra eller anus?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...