tisdag 12 mars 2019

Skor

Jag har både sett och hört, både här och där, att folk är av åsikten att skor ska man absolut inte köpa second hand. Det största argumentet är att man ärver den förra ägarens fotproblem. Som om alla människor har fotproblem! I så fall är mitt höga fotvalv och bredd på fötterna. Men visst, flera har berättat att de har sjukdomstillstånd eller andra grejer med kroppen som gör att de inte kan ha redan använda skor eftersom de helt enkelt blir sämre då. Det är ju så klart inget jag protesterar mot, så är det säkert, men det jag vill å det bestämdaste hävda är att allt inte bara är svart och vitt!


Skåda bara dessa skönheter. Budade hem dem på tradera för någon vecka sedan för 150 kr. Med frakt blev det totalt 213 kr och de är använda EN gång. Från början kostade de 999 kr. Det vet jag eftersom prislappen sitter kvar i. Var inte det ett fynd så säg! Och det här är inte första gången jag har lyckats med detta! Jag har vid flera tillfällen köpt skor på tradera som är knappt använda. För flera år sedan köpte jag ett par Adidas superstars som bara var provade inomhus och omkringgådda i i ca 30 minuter. Då kan man väl knappast säga att de är använda va? Och jag skulle tro att de fortfarande håller formen så pass att någon med kinkigare fötter eller hälsoaspekter kan använda dem. Om det är en modell som passar dem dvs. Så allt är inte bara svart och vitt. Man kan hitta i stort sett nya skor eller kläder second hand och jag tycker fortfarande att det räknas som second hand om de är nya men ännu inte använda. Presenter, felköp och ångringar är väl bättre om de får gå vidare och används och älskas tycker jag. Och för mig platsar det i utmaningen jag är med i i år, som innebär jag bara ska köpa kläder second hand i år och inga nya. Men det får bli ett eget inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...