fredag 15 mars 2019

Circular fashion challenge 2019


Så var det här med utmaningen då. Jag gick i slutet på förra året med i en utmaning på facebook, med tillhörande grupp, eller två egentligen. Den ena är flygfritt 2019 (inga bekymmer eftersom jag inte flugit sedan 2003) och en om att jag endast ska köpa kläder second hand under hela detta året. Den utmaningen heter Circular fashion challenge och finns på här. Faktum är att jag förra året började köpa kläder second hand igen efter flera års uppehåll. Jag har faktiskt inte köpt så mycket kläder alls de senaste åren efter att jag blivit tjock. Till korta tjocka människor finns det inte jättemycket kläder som sitter bra direkt. Men så har jag en kollega som nästintill bara köper kläder second hand. Hon gör något undantag ibland men det är sällan. Hon har dessutom en härlig retrostil som bara är to die for! När jag var yngre (och smalare) köpte jag en hel del kläder second hand, men jag hade liksom tappat den rutinen i flera år. Men iallafall, förra året tittade jag på begagnade kläder på loppisar och second hand för första gången på flera år och det är inte alls så omöjligt att hitta till min trinda kropp som jag trodde! Jag har under halva 2018 och starten av 2019 gått helt banans med second hand-kläder! Många i gruppen har som mål att knappt köpa några kläder alls, men mitt mål är att fylla upp min garderob. Jag har alltid gillat kläder men sedan jag blev tjock har det känts lite deppigt med kläder och shopping eftersom det finns så lite som passar mig i butikerna. Men varför köpa nya kläder i butik när man kan köpa second hand? Det är billigare, roligare och mer hållbart. Win win win!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...