söndag 31 maj 2020

Tbt till en svunnen tid

Känner man mig väl vet man att jag avskyr töntiga förkortningar, särskilt på engelska begrepp. PT och PA och allt vad det heter är inget jag brukar slänga mig med. Jag kommer få anledning att återkomma till detta men idag kostar jag på mig en tbt. En trowback, inte thursday, men ändå.


Så här såg det ut för ungefär ett år sedan. Förra årets mors dag, sista helgen i maj, var och min lilla flock/familj på megaloppisen i Majorna. Loppisarnas loppis. I år blev det ingen sådan och inte mycket annat heller. Förra året var det blomstrande tider på hållbart modefronten, i år blev det inte mycket alls.

Förra året lyckades jag arrangera en tjockisloppis, besöka en annan, gå på internationella klädbytardagen, gå på föreläsning, gå helgkurs i sashiko, ha egen klädbytardag och genomföra otaliga loppisrundor. I år hann jag med att besöka klädbytardag, genomföra en liten sådan, gå på en föreläsning, arrangera tjockisloppis och genomföra ett par loppisrundor. Och en lansering av begagnatkollektionThrive då. Detta gjordes på årets två första månader i stort sett. Det kanske låter som mycket men jag hade plan på mer än det dubbla. Och särskilt loppisrundorna har saknats.

Men jag ska inte klaga. Jag har ju hälsan i alla fall. Och nu ska jag göra en beställning på Sellpy. Den tvåbenta partnern behöver nya skor. Loppisshoppat nåt på senaste tiden? Eller nåt annat sköj? Do tell me! Jag är svältfödd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...