fredag 29 maj 2020

Skornas skor: att våga ta chansen

Ok jag erkänner. Jag skrev ett helt inlägg för ett tag sedan om att man inte ska tröstshoppa. Och sen kom hela coronaskiten. Och jag kanske inte riktigt tröstshoppar egentligen men mina uteblivna loppisrundor gör skillnd. Sedan jag återupptäckte passionen i second handshopping har det varit någon sorts flöde ändå och nu är det i stort sett stopp. Jag jobbar heltid (samhällsbärande yrke) och pallar liksom inte med så mycket fler möten. Ett par tre svängar på närmaste second handen på torget har det blivit men sen inte mycket mer. Jag nätfönstershoppar en del på Sellpy och Tradera dock.


Och så härom kvällen. Jag fick liksom bara urge. Det finns gott m fina facebookgrupper för shopping av begagnade grejer och i Circle of clothes snubblade jag över dessa. Jag gillade dem direkt. Sneakers i buffelskinn tydligen av fabrikatet The Last Conspiracy. Jag kände inte alls till märket, kvaliteten eller passformen och fnulade lite. Var de verkligen min stil? Om jag hade haft någon. Men de hade tydligen kostat 2800, kostade nu 413 kr och jag gillade dem. De är liksom lite Concerse men ändå inte. Jag har aldrig gillat Converse (för snala) men kopior (basketkängor) kan ändå vara bra. Så jag slog till.

Och vilken hit det blev! Idag fick jag hem dem, provade och vilken smäck sen! Passar mina breda fötter perfekt, de är bekväma, rejäla och stabila. Nu får jag dock skoskav på hälarna av flipflops, så lite skaver de, men jag känner att de här är halvvägs inne för nya favoriter! Jag är dock inte någon som känner att bufflar måste sitta på mina fötter men nu är de begagnade och kvaliteten känns amazing och då känns det värt.

Så, en blank bok för mig och ett par sneakers som såg najs ut. Jag tog chansen i andra hand och det blev kärlek vid första proven. Ibland får man chansa. Det kkan vara värt det. För mig är är världen en stor lånegarderob ändå som man får chansa i och blir det fel lämnar man tillbaka. Jag önskar bara att alla tänkte så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...