måndag 4 maj 2020

Snabbmode?


Jag har funderat på en grej. Varför kallas det inte för snabbmode? Varför skriver jag alltid fast fashion istället? Personligen älskar jag när man gör som islänningarna, dvs gör en egen direktöversättning eller på annat sätt ett inhemskt namn på en företeelse.  Och jag är lite allergisk mot engelska uttryck där de inte är nödvändiga. Då blir motsatsen till snabbmode långsamt mode. Trögmode? Drygmode? Inte lika självklart men snabbmode it is! Eller jag kommer nog använda båda om jag känner mig själv rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...