söndag 27 juni 2021

Den gången när jag vann...

Jag tror det var inför förra året jag bestämde mig för att hoppa på alla intressanta tävlingar jag kom över. Inte när ICA lottar ut ett alldeles för stort påskägg och sånt på facebook utan mer när småskaliga producenter haft utlottningar på instagram och sånt. Efter att ha tänkt ungefär hela mitt vuxna liv att "jag vinner ju aldrig ändå" kom jag på att det där faktiskt var ljug. När jag var barn hade jag faktiskt en hel del tur i lotterier och mer än en gång vann jag förstavinsten. Så när min småskaliga favorit Rino.se hade utlottning av sin snygga fjärilskaftanklänning tävlade jag ju på så klart.


Och jag vann! Kan ni fatta?! Men inte hos Rino den här gången. Det är nämligen så att den här skapelsen är ett samarbete mellan Rino.se och FLORYD. FLORYD är en ny bekantskap för mig men en väldigt trevlig sådan. FLORYD startade 2012 av My Floryd Wedin och företaget säljer egendesignade produkter och inredningsdetaljer med grafiska former och mycket färg med särskild inspiration från 50- och 60-talet. Klickar man in på hemsidan kan man hitta massor med fina pallar, ullfiltar, handdukar, porslin osv. Sen finns det superfina mössor, strumpor och halsdukar med, och numera även superfina klänningar! Det är Rino som har gjort modellen och FLORYD som har designat printet. Match made in heaven va?


Jag trodde knappt det var sant när jag vann! De lottade ut varsin klänning på sina isntagramkonton och den hos FLORYD knep alltså jag. De har två olika prints i samarbetet, den här heter Hjorton. Den andra, Blåbär, är också supersnygg men jag är ju inte ett fan av blått, hur gulliga än blåbären är! Men jag är ju ett fan av gult som bekant så valet var inte svårt. Härom dagen fick jag hem den och den är verkligen amazing! Modellen heter som sagt fjärilskaftan och den är rymlig, flowy och enormt smickrande. Jag brukar ha Rinos modeller i största storleken så jag tog den här med. Den finns i S/M, L/M och 2XL/3XL men eftersom modellen är som den är hade jag garanterat kunnat ha storleken mindre med. Och som synes funkar största storleken ypperligt på en sån kortis som jag är med. Bra kläder sitter bra, det är så det brukar funka.


Det här var väldigt trevligt tycker jag! Inte bara för att jag vann utan för att jag fick upptäcka FLORYD och jag blir liksom glad i själen när jag hittar schyssta, småskaliga grejer. Rino designar mycket av sina tyger själv, och de är helt fantastiska, men sådana här samarbeten är ju väldigt trivsamt. FLORYD har fler superfina prints med lingon, linnéor och gullvivor på bl.a. och de skulle också göra sig väldigt fint på Rinoplagg! Jag hoppas att det här är ett samarbete som pågår länge. Och när, jag är ju såklart inte ledsen över att vann och numera har en till Rinoklänning i min samling. Jag har numera sex stycken. Jag känner mig väldigt rik! Kolla in både Rino.se och FLORYD. Det här är bra grejer vet ni! Och om någon funderar, det här är helt obetald reklam. Jag sprider gärna självmant det jag tycker är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...