onsdag 29 januari 2014

Stashat ep 4

Ju mer man stashar desto mer vill man stasha. När jag ändå hade kommit igång kunde jag lika gärna ta ett par lådor till. Igår stashade jag in en- och flertrådiga ullblandgarner. Det hade jag faktiskt inte så mycket. Det är om något ett bevis för att jag gillar rena ullgarner bäst. Här har vi några favoriter:

Zauberball köpt på Tummelisa.
Rustik från Netto. 
Svarta Fårets Raggsocksgarn från Broderi & Garn.
Austermann Vernisa, köpt på Karnaluks i Tallinn.
Zauberballen på första bilden ska jag göra något skoj med vid tillfälle. Rustikgarnet från Netto är verkligen jättetrevligt. Jag gillar det på riktigt och inte bara för att det är billigt. Och återigen kan vi se bevis för att jag gillar gult. Raggsocksgarnet från Svarta Fåret skrek på mig när jag kom in i butiken. Det skall bli vanliga klassiska raggsockor med lite gråa ränder i skaftet tror jag. Eller så blir de helgula. Det understa garnet heter Vernisa och är köpt på Karnaluks - himmelriket i Tallinn. Det var ganska dyrt vet jag, med estniska mått mätt, men det var så jäkla mysigt. Det innehåller 52% polyamid, 40% angora och 8% ull så det är ju rätt mycket polyamid. Men det känns väldigt osyntetiskt och verkar väldigt mysigt. När jag köpte det hade jag en tanke att kroka ett par handledsvärmare med stickmaskor men jag kanske kommer ombestämma mig. Får se om jag hittar på något annat.

Nu har jag bara, förutom växtfärgade garner som jag inte kommer stasha in, bomulls- och akrylgarner att stasha, men det drar jag mig lite för. Det är inte så roliga garner, och akrylgarnerna känns lite "ovärdiga" nu när jag har blivit garnfinsmakare och köpt massa fina lyxgarner på senaste tiden. Men jag hade ändå tänkt hitta något att göra av dem och sedan när jag är av med dem kommer det nog kännas bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...