tisdag 7 januari 2014

Första UFO:t


Första UFO:t jag attackerar är ett krokat kuddfodral. Vi behöver stora, fina och fluffiga kuddar i vår lägenhet så då får man ju köpa IKEA-kuddar och göra egna fodral till dem. Kuddarna köpte vi i våras någon gång. Fodralet och legat och göttat till sig i en korg ett tag. Nu får jag nog försöka få det klart. Men det vetiskjutton om det blir så bra... Jag vet inte hur jag lyckas men jag lyckas få krokfastheten väldigt olika hela tiden. Men det får bli så. Orkar inte engagera mig så mycket. Jag krokar en remsan på bredden och andra på längden kan man säga. Jag hade tänkt kroka alla remsor på bredden men så blev inte övergången så bra så jag gjorde varannan på tvären istället. Om det blir bättre vet jag inte. Men garnet är i alla fall Drops Alaska som jag har i många olika färger och efter att ha krokat 5 remsor är det redan så stort och tungt att det är lite otympligt. Men det blir nog bra ändå! Det får det helt enkelt bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...