tisdag 14 januari 2014

En till julklapp

Jag har en väldigt god vän som heter Cicci som alltid ger mig väldigt bra julklappar! Tyvärr är jag kass på att ge julklappar tillbaka vilket jag givetvis ska bättra mig med. I år gav hon mig boken Vampyrstickning, som jag så klart blev väldigt glad över! Jag har i och för sig den, men jag blev ju glad ändå, för det är en fin och trevlig bok och man blir ju alltid glad över julklappar som passar en själv!


Men jag fick kvittot så jag kunde byta den, och då bytte jag till mig boken Sy monster! istället. Det var en väldigt trevlig bok med massa fina monster sydda i fleecetyg i. Vi har den på jobbet men jag tänkte att jag ju inte mår dåligt av att ha den hemma med. Är man handarbetsbibliofil så är man. Så då fick jag en handarbetsrelaterad julklapp till i alla fall! Tack Cicci för den fina boken!

2 kommentarer:

  1. Vad kul - det finns ju massor av olika bövker, men när jag bodde i Sverige, köpte jag också sy monster boken till mig:) tänker på att börja sy monster med årskurs 5 - vad tänker du - för tidigt? sent för de?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att du har den med! Nej det kan nog vara bra i årskurs 5! Jag tror att det kan fungera i årskurs 4 också, beroende på hur mycket de sytt på maskin innan :) I år har jag två årskurs 4, två årskurs 5 och en årskurs 9 i textilslöjd. Och så har jag massa i träslöjd med. Men det är riktigt roligt att ha mer textilslöjd igen!

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...