torsdag 16 januari 2014

Testkrokning

Något jag har glömt att blogga om är att jag i höstas testkrokade ett mönster. Det var första gången jag testkrokade/stickade/virkade någonting över huvud taget och det var så klart spännande! Erika Alsdotter som kallar sig för TextilaErika på Ravelry hade ett mönster på krokade handledsvärmare som behövdes testas och jag kände att jag inte kunde låta bli att ställa upp!


De fick ju vara lite hemliga ett tag men nu har mönstret legat ute ett bra tag på Ravelry så nu är det verkligen dags att jag visar upp dem! Min bild är kanske inte den bästa, men här är de i alla fall. De heter Norrbotten och var både roliga och enkla att göra. Jag lärde mig även något nytt! Tunisian reverse stitch heter maskan som bildar de cerisa delarna och den maskan hade jag aldrig testat innan. Men det här var en kul teknik och jag kommer säkerligen att prova den igen.

Mönstret är helt gratis och finns på Ravelry så det är bara till att gå in och ladda ner det här och sätta igång och kroka! Jag kan verkligen rekommendera mönstret och de blir himla fina och varma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...