söndag 12 januari 2014

Fina handledsvärmare blir man glad av!


Jag har tidigare nämnt att jag gillar klädbytardagar. Jag och diverse trevliga vänner har sådana ibland och då kan man få tag på massa bra. Den här gången var det verkligen jackpot! Jag fick tag på ett par handstickade handledsvärmare i alpacka med pärlor istickade! Superfina, precis min färg och väldigt sköna. Och aldrig använda. De är stickade fram och tillbaka och sedan ihopsydda. De har även ett finfint spetsmönster. Den skarpsynta kan se att spetsmönstret ser lite eljest (annorlunda) ut på två ställen. Där hade de nämligen gått sönder tyvärr. Jag fick laga dem med nål och tråd så gott det gick. Så jag tänkte att jag kanske skulle försöka sticka upp ett par nya istället. Jag undrar därför om någon har en aning om det finns något mönster till de här? Jag har sett en del liknande och kan säkerligen klura ut exakt ur man skall göra för att sticka ett par likadana, men jag i det här fallet är jag intresserad av originalmönstret. Så har någon sett ett sådant får man gärna hojta till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...