torsdag 9 januari 2014

Stashat ep 1

Jag hade tänkt gå på Stickklubben idag men pga diverse omständigheter som har med jobbet att göra blev jag hemma. Men jag ville ju göra någon nytta så jag bestämde mig för att stasha in lite garn i Ravelry som ju är ett nyårslöfte. Det hade jag ju tänkt göra under lovet men det fick dröja lite. Jag började dock med det roligaste, dvs. strumpgarnerna. 23 olika garner stashade jag in och här kommer några av mina favoriter:

Järbo Mini Raggi från Kinnagarn.
Lane Cervinia Forever från Karnaluks i Tallinn.
Opal Der Kleine Prinz från Knit & Purl.
ONline Supersocke Emotion IV från Knit & Purl.
Opal Harry Potter - Ron Weasley från Nystat.se
Regia Design Line Kaffe Fassett från Kinnagarn.






Det är tydligt att jag gillar starka färger. Och mycket färger. Helt klart.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Härliga strumpgarner och den krokade kudden blir supertuff att ha i inredningen. En fråga bara. JAg vet och är inne på Ravekry lite då och d¨å. Men det där med stash har jag inte greppat än. Är det meningen att folk ska köpa eller varför finns de där?.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Jag tänker att stashen mest är till för att man ska veta vad man har så man slipper gå och rota i garnlådan när man funderar över om ett garn man har passar till ett projekt. Så har man ju koll på hur många meter man har och så kan man ju få tips på olika projekt genom att klicka på garnet och se vad andra har gjort av garnet. T.ex. Sedan så kan man lägga ut för försäljning också om man vill men jag använder inte stashen till det :)

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...