tisdag 28 januari 2014

Jag har fyllt år!

För en vecka sedan fyllde jag år. 31 närmare bestämt. Jag har inte träffat mina föräldrar eller syskon ännu, men sambon och vännen Linda förärat mig med finfina födelsedagspresenter!


Av sambon fick jag Karin Holmbergs senaste bok Karins syjunta. Jag sa helt enkelt till honom att jag ville ha den så han fick köpa den. Jag har hennes två tidigare broderiböcker och de är helt fantastiskt fina! Denna bok gjorde mig inte heller besviken. Det fanns både fina broderier, sömnadsmönster, virkbeskrivning, recept på kakor och annat. Kanonfin och jag är mycket nöjd med mitt val av födelsedagspresent!


Både jag och Linda är garnjunkies och därför ville hon föda mitt beroende genom att ge mig garn i födelsedagspresent. Hon hade helt enkelt gått in på Kinnagarn i Kinna och plockat på sig det hon trodde att jag skulle gilla. Och hon känner ju mig väl! Grönt tweedgarn, neonstrumpgarn i grönt och gult och regnbågsfärgat garn mm, är ju precis min grej! Det regnbågsfärgade i vänstra hörnet, dvs Nordlys från Viking of Norway skall bli en sjal i alla fall har jag bestämt. Det neonfärgade kommer säkerligen bli ett par strumpor.

Jag känner mig kort och gott mycket nöjd med mina födelsedagspresenter och jag är nöjd med att mina vänner och jag själv känner mig själv så väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...