fredag 11 september 2020

Dagens hållbara outfit #17

Jag har kramat träd idag. Fattar ni att det finns forskning som säger att man mår bättre av att krama träd? Alltså, på ett sätt kan jag förstå det, det här med naturen och så, men varför just bara träd? Funkar det inte med en sten? Det kanske i och för sig har med liv att göra. Stenar är kanske lite för döda...

Min hållbara outfit idag består av favorittröjan (förvisso en av dem) från klädbytardagen på Frilagret i vintras och en lagom tantig zebrarandig klänning jag köpt på Reningsborg Angered. Klänning och tröja är min favoritkombination och den här blev riktigt bra. Tröjan, som är i storlek xs/s men det spelar ju ingen roll, är förvisso en sån där töntig trasig-med-mening-grej, men jag älskar den ändå. Det är töntigt att göra sönder hela kläder från början, men jag är en sucker för trasigt och slitet så det funkar. Det är nog punkaren i mig som går igång på det. Klänningen sitter bra på mig, zebra är najs och den är i skön men stabil bomull. Bomull är det bästa enligt mig. Att det inte ens står ett fabrikat i den spelar inte mig någon roll. Snajsiga och dyra mkärken är inget viktigt för mig. Skorna är mina, numera, skitsneakers från Erikshjälpen Kortedala och så har jag standardleggings från Indiska. En lagom piffig fredagsoutfit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...