fredag 18 september 2020

Stockholm international Digital Fashion Days 2020

Förra året kunde jag berätta om att Stockholm Fashion Week var inställt. Anledningarna som gavs var många men de ökade kraven på digitalisering och hållbarhet nämndes. Men det var också tal om att bokade designers, besökarantal, inköpare och internationell press minskat och det har varit svårt att få showerna fullbokade. De hade ju lite tur där stockholmarna när vi fick en pandemi och det mesta har fått tvingas bli digitalt det här året. Så den fick de gratis. I år har de dock gått ut och meddelat att det är ett större hållbarhetsfokus på detta event. Bra, givetvis. Men hur jag än har letat på deras hemsida hittar jag liksom inget konkret om på vilket sätt eventet är mer hållbart. För de menar väl inte att det faktum att folk inte flyger dit pga att det är digitalt är det hållbara i det? Det är ju modeindustrin och tillverkningen av kläder som behöver bli mer hållbar. Men upplys mig gärna om du vet något.

Själv firar jag den här fredagen i soffan med en stor hink godis, sambo och byracka, barnfri och härlig som jag är. Kläderna för dagen är en tröja och kjol jag köpt på Lindra på Wieselgrensplatsen. Finfina plagg varav kjolen är hemmasydd. Bara en sån sak! Hur firar ni då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...