lördag 1 augusti 2020

Stilutmaningar

Sedan jag började följa lite stilkonton, med hållbar profil givetvis, på instagram har jag suttit lite vid sidan av och kikat på när andra har haft det roligt. Både enskilda användare och poddar och organisationer som Säker stil och F/ACT Movement har kommit på olika teman för varje veckodag som man sedan ska klä sig efter i en veckas tid. Syftet med detta är att inspirera, aktivera och kombinera antar jag. Eller om man har något annat syfte. Det är väl lite upp till var och en. Den här veckan har northstyle.ish en stilutmaning man kan hitta under taggen #northstylechallenge. Och jag bestämde mig för att inte sitta bredvid den här gången. 


De teman som gällt denna vecka är följande. Det är fri tolkning som gäller och inte särskilt pretentiöst. Och har man lagt upp och taggat har man blivit repostad i northstyle.ish's stories, om man vill ha lite fame. Och så är det kul att titta på hur andra tolkar och blir inspirerad. Och här kommer, enligt mig, mina höjdpunkter.


I tisdags var temat "På café i Paris". Jag har inte varit i Paris någon gång och jag känner inte att jag identifierar mig med french chic direkt, men croissant gillar jag! Byrackan fick ett ben under vårt "cafébesök". Kjolen kommer från Reningsborg i Angered och toppen har jag köpt av en kompis för en tjuga. Och byrackan vet ni ju att den är begagnad.


Igår var temat "mönstermix deluxe". Det gillar jag och är bra på, om jag får säga det själv. Jag passade på att lufta två av mina guldkorn i garderoben som visade sig passa finfint ihop, dvs skjortklänningen från Rino.se som jag tokgillar och den extremt härliga kaftanen från Dots'n'bows som jag gav mig själv i sommarpresent i år. Småskaligt tillverkade kläder får man unna sig tycker jag. Visst är färgerna najs ihop!


Och så dagens. Lager på lager. Det är min standarduniform. Jag gillar inte ett lager kläder. Jag känner mig naken och får lårskav. Så så här ser jag ofta ut. Kjolen är från Erikshjälpen i Frölunda, t-shirten är Gudrun Sjödén från en facebookgrupp och skorna är från Sellpy. Linnet är gammalt. Och stapelvaran mina sedvanliga leggings. Men det är på tok för varmt för detta kan jag meddela. 

Imorgon är temat "Min favoritbakelse". Jag har nog aldrig funderat över vad som är min favoritbakelse. Men jag har en idé. Och det var rätt kul med en sån här utmaning, även om jag inte är superbra på det här med att visa upp mig själv så här. Men det är bra övning! Det kan hända att det böir fler sådana här utmaningar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...