söndag 9 augusti 2020

Mitt bästa, och viktigaste, blogginlägg

För exakt ett år sedan skrev jag mitt absolut bästa blogginlägg. Hittills i alla fall. Om jag får säga det själv. Och det får jag ju. Det har i skrivande stund lästs 1052 gånger och det är helt klart rekord. Det är lika aktuellt idag och jag står verkligen för det jag skrev. Det funkar faktiskt att köpa kläder second hand även om man är tjock. Det är ett mission jag försöker nå ut med och jag hänvisar gärna till detta inlägg om och om igen. Klicka in _här_ för att läsa det, om du nu har lyckats missa det.

Trots detta fantastiska och övertygande inlägg, för jag får fortfarande säga det själv, möts jag ofta av skepsis. Jag får ofta höra att "det där skulle inte funka för mig", "du har en annan stil", "du är inte tjock nog", "det finns inga bra butiker" "jag måste prova" och "jag försöker verkligen men det går inte". Jag respekterar allas upplevelser men jag står ändå som sagt fast vid att om man verkligen vill handla kläder second hand går det, trots liten ort, stor kroppshydda etc etc whatever. 

Därför tänkte jag nu de kommande dagarna grotta ner mig i mina fem tips jag presenterade för ett år sedan och verkligen gå in i dem och förklara hur jag menar, ge konkreta tips och inspiration. För detta är verkligen en hjärtefråga för mig, att second hand ska vara för alla! Så med start i morgon blir det ett inlägg om dagen med massa pepp, tips och exempel. Välkomna åter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...