fredag 28 augusti 2020

Jag sålde min själ till sociala medier

Ok, jag har sålt min själ lite grand. Jag är egentligen fullständigt nöjd med mitt lite retro format med blogg och dessutom denna domän som inte är den mest fräsiga. Jag fattar att jag borde ha en egen domän om jag ska "bli nåt", men jag gillar det så här. Det viktigaste är att folk läser, gillar och lär sig. Inte att jag ska bli nån jäkla influencer.

Men ok då, jag har sneglat på lite olika stilkonton på instagram och insett att ingen i den sfären kommer följa mig så länge jag fortsätter lägga upp bilder på veckans gays och snäkid plates. Så jag skaffade till slut ett konto till. Det är tydligen på instagram man ska hänga om man vill bli nåt stilmässigt. Och jag tycker ändå att jag har något att säga.

Så, kanonkulanstilen heter mitt "nya" konto som jag haft sedan i juli. Där lägger jag bara upp bilder på kläder, second handfynd och sådant som har med hållbart mode att göra. Inga bögar men en och annan byracka blir det. Följ mig gärna om du vill! Där kan man ibland få se sånt som man inte får se här.


Som mig i den här Icaklänningen t.ex. Den är najs. Trots att inte Ica är ett känt och fräsigt modehus direkt. Köpt för 45 kr på Erikshjälpen i Frölunda.


Eller hur jag ser ut när jag har klänning i skogen. För byxor är fan jobbigt alltså. Valkr och byxlinning hör inte ihop. Lite second hand/loppisoch lite nyprocerad och omsytt, från flera år tillbaka, på den bilden.


Eller den här retrobilden från 2011. Är det retro då? Tröjan från Adidas köptes på Tradera och har fått vandra vidare till min student pga blivit tjock. Jag alltså. Ölen var god förresten. Så, välkommen in att följa. Om du vill. Och om du gillar det jag vill säga. Jag fick för övrigt 100 följare härom dagen. Sen var jag nere på 99 igen. Jag fårrensa bort snuakiga gubbar som försöker kontakta mig hela tiden. Det händer aldrig på mitt vanliga konto. Just saying.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...