fredag 7 augusti 2020

Dagens hållbara outfit #15: #påmedblusen

Jag hakade visst på nån sorts utmaning till på instagram. #påmedblusen heter den visst. Man ska bära blus varje dag i en veckas tid. Men alltså, jag använder inte blus. Blus är fint, absolut, men det är inte riktigt jag. Jag inbillar mig att det inte riktigt funkar med min figur och det är damigt och vuxet på ett sätt jag inte identifierar mig med. Vad det gäller blus på mig då. På andra passar det. Jag har använt ett fåtal blusar förr. En och annan schysst 70-talare med broderier har funnits med. Men det var många år sedan. Och jag ser inte skjorta och blus som samma sak. Så jag tänkte att denna utmaning skulle glida förbi men jag hakade på så här i slutet en dag i alla fall. Jag trodde inte jag hade någon blus men det här får väl räknas som en ärmlös blus väl? Både den och kjolen (som jag även ingick i förra #dagenshållbaraoutfit) köpte jag på förra årets tjockisloppis. Och så de där stapelleggingsen. Men jag behöver nog inte nämna dem i fortsättningen. Jag använder ju dem varje dag. Så, nu lär det inte bli blus igen på ett tag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...