tisdag 18 februari 2020

Loppisförbud


Japp. Det har fått komma till den punkten. Jag har loppisförbud. Men bara resten av månaden! Eller till löning typ. Det kan hända att det har gått liiite för mycket pengar det senaste. Men det gör det ju när man lever! Mat och öl kostar ju liksom. Och jag är ju som bekant egentligen inte för förbud av olika slag. Det här med köpstopp och sånt blir ju bara trist. Men, jag vet att jag kan leva på en tight budget. Jag har gjort det förr vid flera tillfällen. Mina studier till lärare bestod enbart av halvt studielån förutom sista terminen när jag inte hade något alls. Det gick. Och jag tror att det är nyttigt att leva lite tight ibland. Man vet aldrig när det skiter sig nästa gång och då är det bra att veta att man klarar det.

Men, tillbaka till vad det handlade om. Jag är inte i någon ekonomisk knipa, jag känner bara att jag kan behöva en paus från loppisarna och lägga undan lite pengar istället. Jag vet ju, att besöker jag loppisar kommer det bli handlande. Jag hittar kanske delar i det där porslinet jag börjat samla på, fler bestick av dem jag fyller på min besticklåda med, ett och annat gosedjur till den lilla byrackan och så hittade jag visst en fin kjol med. Så jag skippar det nu. I ett par veckor. Inga loppisar för mig innan löning. Visst är jag duktig om jag klarar det? Skojar bara, det är faktiskt helt rimligt att inte gå på loppis varje helg. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...