tisdag 25 februari 2020

Livets fynd


Det tråkiga med massa olika årstider är att man får användning för vissa särskilt omtyckta plagg och grejer alldeles för sällan. Som mina vinterkängor, livets fynd, som jag kallar dem! Jag har tidigare räknat ut ett snuskigt lågt PPA på dem eftersom jag köpte dem för 30 kr förra vintern. Det är faktiskt helt makalöst att man kan hitta ett par prima vinterkängor för så lite pengar. Och ändå är folk skeptiska till loppis.

Jag har hittat många fina loppisfynd som jag är väldigt förtjust i men det här är nog ändå det bästa. De kostade från början 60 kr på Smyrna second hand, men just den dagen var det turligt nog 50% på allt! Och de är verkligen perfekta! De är rejäla, varma, vattentäta, inte halkiga och bekväma med. Lite som gjorda för mina fötter. De är av märket La Sportiva som inte säger mig så mycket på rak arm men det känns som att de kommer hålla i många många år. Det enda negativa med dem är att de har runda skosnören som gärna går upp. Men det är ju något man kan göra något åt dock.

Sedan behövs de impregneras också men det tycker jag är lite knepigt. Jag vill ha ett bra impregneringssprej som inte är skitdåligt för miljön. Tips någon? Och den dagen, som inte kommer alltför snart hoppas jag, då de här ger upp totalt, då tänker jag köpa de här: Luddan. Så himla fina! Annars då? Vilket är ditt livets fynd på loppis?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...