torsdag 15 augusti 2019

De perfekta galgarna

Här kommer ett litet tips på hur du får lite ordning och bättre plats i garderoben. Men märk väl, det är inte en uppmaning till hoarding och överkonsumtion!

Jag har helt ärligt alltid lidit av problemet ingen plats i garderoben. Jag kan ha haft en stor garderob, en liten garderob eller tre garderober. Eller en klädkammare som jag har nu. Jag kan ha haft ganska lite kläder och jag kan ha haft ganska mycket kläder. Varför tar kläder alltid så mycket plats?


Så fick jag tipset i våras av min vän Anna att införskaffa the galge. I flertal. Lösningen är ju så klart att man ska ha smala galgar för att få plats bättre! Fina trägalgar och biffiga plastgalgar i all ära men för utrymmets skull är de inte optimala. Jag har helt enkelt bytt ut (nästan) alla breda galgar i min klädkammare mot tunnare i fejksammet. Jag måste dock påpeka att jag givetvis inte slängt några fullt fungerande galgar för denna omorganisation utan enbart omfördelat dem.


Och galgarna då? Jo, de ser ut så här. Ibland finns de i kulörta färger, men vanligast är nog svarta och gråa. Man kan hitta dem på Biltema, Rusta, Jysk och sådana ställen, för ett rimligt pris. Så har du trångt i garderoben och svårt att få plats med kläderna, testa att byta ut några av galgarna mot tunnare. Har man mer plats i garderoben har man bättre koll på vad man har. Således är det inte lika lätt att glömma bort plagg längst in i ett hörn som då har belastat miljön helt i onödan. Kläder ska ju användas! Och när du byter ut galgarna kan du passa på och rensa garderoben samtidigt. Och belöna dig inte med mer shopping efteråt. Slut på meddelandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...