onsdag 7 oktober 2020

Loppistips #20: Reningsborg Partille


För ett år sedan eller två startade Reningsborg upp sin tredje butik här i Göteborgsområdet, nämligen i Partille. Butiken ligger på Laxfiskevägen 4 och går att nå både med buss och bil. Den här butiken har dessutom öppet tre dagar i veckan, tisdag och torsdag 11-15 och lördag 10-14, till skillnad från butikerna i Frölunda och Angered som bara är öppet på onsdagar och lördagar. Jag har varit där några gånger och jag gillar den!


Om en second hand eller loppis ska räknas som en bra sådan enligt mig ska den ha en bra textilhörna och det har den här butiken. Men det jag har fyndat mest här är nog köksgrejer. Senast jag var där köpte jag fina muggar, tidigare har jag köpt glasburkar med gummiring som är väldigt praktiska och min kompis har köpt flera delar i servisen Old Höganäs som jag samlar på där för några kronor styck! Det är inte dyrt där utan bra priser som det brukar vara på Reningsborg. 

Kläderna då. Bra klädavdelning tycker jag. Lite lagom stor om man inte vill bli överväldigad vilket man lätt kan bli i Frölunda och framför allt i Angered. Men jag älskar ändå att bli överväldigad av kläderna på loppis! Klädavdelningen i Partille är dock ljus och fräsch och provrummen är fina. Det finns dessutom en liten tjockissnurra med större storlekar, vilket alltid är bra även om jag inte begränsar mig till den utan lika gärna fyndar i "vanliga" avdelningen. Jag tycker ju som bekant att storleken inte spelar någon roll vad gäller kläder så länge man själv tycker de passar. Sist jag var där provade jag en topp från Twist & Tango men den satt knasigt så det blev inga köp i klädväg då.


Faktum är att hittills har jag inte köpt några kläder där men det hindrar inte att jag ändå gillar butiken och klädavdelningen. Min kompis däremot som jobbar i närheten har fyndat kan jag säga. Jag kan avslöja att hon precis börjat handla kläder second hand efter ett liv av skepsis, men nu verkar hon älska det! Jag tar på mig äran lite där. För ett par veckor sedan kom hon därifrån med inte mindre än åtta plagg och alla var dösnygga! Jag menar, kolla jeansen på bilden! Hur fräcka är de inte? Och som man ser på linnet bredvid är det verkligen inte dyrt där. Min kompis kan verkligen rekommendera att man kikar in om man vill fynda.

Och det är väl bara en tidsfråga innan jag hittar något najs där med. Det enda jag inte har sett där är vintage om man är en sådan person. Det finns det däremot i Frölunda och Angered. Särskilt i Angered har jag märkt på min kollegas garderob. Jag har däremot sett lite trevliga märkeskläder om man är mer lagd åt det hållet. Vad de mer har är ett mysigt bokcafé och personalen är alltid trevlig i butiken. Och ett stort plus för mig; det är hundvänligt! Så besök gärna denna butik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...