fredag 8 maj 2020

Detta är livestreamens år

Jag hade en plan på att inte skriva så mycket om corona i den här bloggen men det är ju typ stört omöjligt för det händer ju inget annat än coroniga saker. Jag hade hela våren full med grejer jag tänkte gå på, klädbytardagar, föreläsningar och workshops. Det blev således inget med det och bortsett från webbinariet från WeReDo och ett och annat snabbt second handbesök på min second hand på torget har det inte blivit mycket action på hållbart modefronten. Men det finns ju alltid livestreams!


Idag har jag tittat på två livestreams. En av mina favoritpoddar Återbrukspodden kommer tyvärr inte med några nya avsnitt just nu vilket jag tycker är lite synd. Jag menar (ingen kritik) men det är ju supermånga poddar som spelar in via skype. Men skit samma, de livestreamar lite då och då på instagram och det är ju trevligt att titta på. Idag var det skoj för Malin Jensen gjorde en haul (som givetvis uttalas haol enligt mig) och visade upp 36 plagg köpta på Sellpy. Finfina plagg och det ska erkännas att jag blev sellpyshoppingsugen. Sellpy funkar ju absolut som substitut för uteblivna loppisbesök. Om du inte har testat att handla därifrån ännu och tycker det verkar lite läskigt kan man ju kika in detta inlägg.

Nu kunde inte jag titta på Återbrukspoddens stream live eftersom jag ju faktiskt jobbar och inte hemifrån så den fick ses senare. Man får dock snabba sig om man vill se det för man verkar inte kunna se det efteråt. Eller så är det jag som är korkad och inte fattar hur man gör.


En fin tradition som har startat är att Jenny Segergren och Frida Zetterström från Modepodden bjuder in oss till sina garderober varje fredag kl 17. Bjussigt! Idag pratade de bl.a. om mönstermix. Missmatch heter det i min värld och är fantastiskt! Dessa damer har dock kanske en lite mer stylish stil än vad jag har men smaken är som baken. Damerna ifråga är dessutom författare till boken 100 looks på 20 plagg som jag införskaffade signerad på F/ACT Festival förra året. På den tiden man kunde gå på festival... Men kolla in deras garderobshäng! Det sänds också på instagram på något av deras konton som jag länkat till ovan.


Och här kommer en liten bonus då. I detta nu tittar jag på en livestream till. Det handlar förvisso om musik och Safety Dance men kopplingen till cirkulärt mode finns. Jag kan nämligen avslöja att min partner har en högst second handfyndad hawaiiskjorta på sig prydd av ananasar i sändningen. Den köpte vi i somras på en trevlig second hand i Tallinn. På den tiden man fortfarande kunde resa alltså. Vet man inte vad Safety Dance är kan jag meddela att det är en trevlig 80-talsklubb arrangerad av nära och kära här i Göteborg. Och skjortan finns att beskåda här. Jag misstänker att ni kommer få se den här igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...