lördag 23 maj 2020

En trist grej


Jag har för vana att tipsa om lite loppisar här på bloggen. I höstas tipsade jag om hundvänliga Hyllis. Inte för att det var en sån där favoritloppis med fyndchans varje gång, som Reningsborg Angered t.ex., utan för att jag gillade konceptet stenhårt. Att hyra en hylla där någon annan säljer för en tycker jag är briljant. Jag vet att inte alla älskar Hyllis och det har fått en del kritik men konceptet mina vänner, konceptet. Tyvärr överlevde inte Hyllis coronaskiten utan imorgon är sista dagen Hyllis håller öppet. Då är det total utförsäljning med 50-80% tillbud. Så passa på!


Jag får i fortsättningen njuta av min fina, men repiga, Kartell Fly jag fyndade i vintras och hoppas på att vi får något nytt i denna västkustens pärla med lika bra koncept som Hyllis och Kvillehyllan. Jag tycker verkligen att den sortens tjänst, där man får servicen att någon annan säljer åt en, är det nya nya. Tack Hyllis för den här tiden. Du kommer bli saknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...