lördag 8 mars 2014

Bokrea


Jag har passat på att shoppa lite böcker på bokrean med. Jag var lat i år och beställde enbart på nätet från ett och samma ställe. Virkat för män av Theo Sundh har jag lånat på biblioteket förut. Den är ganska charmig. Jag gillar flugan och döskallen i alla fall. Och den är lite kul liksom. Den med 75 snäckor, fiskar och koraller tyckte jag skulle komplettera mitt handarbetsbibliotek. Den med blommor har jag sedan innan och jag får skaffa den med småkryp med. Snickra träleksaker köpte jag mest för att ha nytta av i jobbet. Fulmonster hade jag ingen koll på och köpte grisen i säcken. Jag blev väldigt positivt överraskad! Den är verkligen kanonfin! Det är Fuldesign som gjort den och dem har jag stött på innan på olika ställen. Jag har en tygkasse att brodera på som kommer därifrån. Och jag har köpt ett korsstygnsbroderi i present också. Den här boken innehåller fula monster, korsstygnsbroderi, aktivism och massa annat! 60 kr på CDON kostar den och jag rekommenderar den verkligen till alla handarbetsnördar och slöjdlärare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...