onsdag 19 mars 2014

Sjalar...


Det här med sjalar är ju trevligt. Och man måste ju ha typ 20 på sin hatthylla eller något... Sjal 3/14 heter Multnomah och är ett gratismönster man hittar via Ravelry. Den är av en ganska enkel modell med rätstickning och feather and fan-mönster (vad kan det heta på svenska tro? Fjäder och solfjäder? Låter fel). Men den är ack så fin i fint garn. Jag träffade på den hos Garnglädje i Sätila för ett par månader sedan och gillade den och köpte direkt garn till den. Det blev Malabrigo Sock i färgen Persia. Och jag tycker det blir fantastiskt fint! Jag står för att jag gillar flerfärgade/gradienta/melerade garner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...